آیا گلکسی زد فلیپ FE سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود؟ تغییر قابلیت بلاک در ایکس | حالا پست‌های عمومی شما را همه می‌بینند پرواز اولین تاکسی برقی تویوتا در آسمان ژاپن + فیلم (۱۵ آبان ۱۴۰۳) پرتاب موفق دو ماهواره ایرانی به فضا (۱۵ آبان ۱۴۰۳) + فیلم با هدف خدمت‌رسانی در حوزه کتاب‌داری، یک محصول دانش‌بنیان در کتابخانه‌های مهم کشور استفاده می‌شود جواب پازل امروز میجر (سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳) بالاترین سرعت پهنای باند اینترنت موبایل متعلق به کدام کشورهاست؟ قابلیت‌های جدیدی که در iOS ۱۸.۲ ارائه می‌شود محمد جعفرپور به عنوان مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معرفی شد چرا برخی از ویدئوهای اینستاگرام تار و بی‌کیفیت هستند؟ جواب پازل امروز میجر (دوشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۳) چطور با هوش مصنوعی ترانه و موزیک فارسی بسازیم؟ + آموزش و لینک سایت واردات قانونی، قیمت‌های آیفون ۱۶ را منصفانه می‌کند جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۳) ماهواره‌های «هدهد» و «کوثر» پس از چهارسال تلاش، به فضا پرتاب می‌شوند بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از پارک علم و فناوری استان | آغاز ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد + فیلم آغاز فرایند ساخت برج فناوری هوش مصنوعی در مشهد با حضور معاون علمی رئیس‌جمهور + فیلم پاسخ پازل امروز میجر (شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳) رونمایی از قابلیت جدید جست‌وجوی ChatGPT | معرفی رقیب قدرتمند برای موتور جستوی گوگل ویدئویی جدید از «اطلس»، ربات انسان‌نمای جدید بوستون داینامیکس
سرخط خبرها

درباره اهمیت استفاده از کپی رایتر حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال

  • کد خبر: ۴۴۰۵۴
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
درباره اهمیت استفاده از کپی رایتر حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال
به خدمت گرفتن یک کپی رایتر خوب به خصوص برای کسب وکار‌های کوچک‌تر شاید کمی دور از انتظار باشد، اما تفاوتی که یک نویسنده تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کند همان تفاوت کسب وکار‌های کوچک و بزرگ است.
عماد پورشهریاری | شهرآرانیوز - با احتمال زیاد، برای شما هم پیش آمده است که شعاری تبلیغاتی ورد زبانتان شده باشد مثل همان «می خوام سالاد درست کنم» معروف یا «مامان جون بستنیش خوشمزه تره» که برای خیلی‌ها به یک نوستالژی جذاب تبدیل شده است. یا همین اخیرا «رسیدن لیلی به مجنون» یا «از برزیل تا آرژانتین ۴۰۰۰ تومان» که تبلیغات تاکسی‌های اینترنتی بودند روی بیل بورد‌های شهر. حتی دادزن‌هایی که با جملاتی خاص شما را به داخل فروشگاه دعوت می‌کنند هم کپی رایتر هستند. ماندگاری یا جذابیت این جملات هنر کپی رایتر هستند. به خدمت گرفتن یک کپی رایتر خوب به خصوص برای کسب وکار‌های کوچک‌تر شاید کمی دور از انتظار باشد، اما تفاوتی که یک نویسنده تبلیغات در بازاریابی دیجیتال ایجاد می‌کند همان تفاوت کسب وکار‌های کوچک و بزرگ است.
 
 

کپی رایتر کیست؟

اولین چیزی که بعد از شنیدن کلمه کپی رایتر به ذهن می‌رسد معادل انگلیسی Copyright به معنی حقوق نشر است، اما این کپی متفاوت است و برگرفته از Copywriter است و کاری به مسائل حقوقی ندارد. کپی رایتر نویسنده تبلیغات و متون تبلیغاتی است. هر چیزی که روی بروشورها، بیل بورد‌ها و پوستر‌ها نوشته می‌شود یا حتی شعار‌های تبلیغاتی برند‌ها توسط کپی رایتر نوشته می‌شود. اما در عصر فضای مجازی و جولان شبکه‌های اجتماعی، فکر می‌کنید کاربرد این کپی کار‌های خلاق و هنرمند چه تغییراتی کرده است؟
 
 

تفاوت کپی رایتر و نویسنده محتوا

در بازاریابی دیجیتال و به طور ویژه در بازاریابی محتوایی زمان و هزینه زیادی برای تولید و انتشار محتوا صرف می‌شود. همه قالب‌های محتوایی از متن تا اینفوگرافیک و ویدئو نیازمند نویسنده هستند، اما لزوما ممکن است از کپی رایتر استفاده نکنند. از طرفی، همه افراد می‌توانند نویسنده محتوا باشند. هر کسی که با هر شغلی بلاگی را می‌نویسد یا مترجمی که هر متنی را ممکن است به زبان مقصد برگرداند نویسنده محتواست. کپی نویس ابزارش کلمات هستند، اما محتوا معنایی وسیع‌تر دارد و بیشتر به معنای انتقال اطلاعات است. در واقع، هدف کپی رایتر ترغیب مخاطب به انجام کاری است، ولی نویسنده محتوا بیشتر هدفش اطلاع رسانی یا آموزش است.
 
 

جایگاه کپی رایتینگ در بازاریابی دیجیتال

هر محتوایی با استفاده از کپی رایتر کارکشته می‌تواند به یک پست اینستاگرامی درخشان یا یک بنر دیجیتال چشمگیر تبدیل شود. فرض کنید قرار است یک نظرسنجی روی کانال تلگرامی خود منتشر کنید و سؤالی را از مخاطبان بپرسید. مثلا بپرسید که نظر آن‌ها درباره محصول جدید شما چیست.
 
به طور معمول، ۴ گزینه خواهید داشت: عالی، خوب، متوسط و ضعیف. فکر می‌کنید اگر گزینه‌ها را به همین ترتیب بنویسید چند نفر حاضر خواهند بود در نظرسنجی شما مشارکت کنند؟ حالا فرض کنید گزینه‌ها را به این چند تغییر دهید: از بهترین محصولاتی است که تا حالا استفاده کرده ام، دم شما گرم خیلی محصول خوبی دارید، بد نیست، ولی در حد همون نیازمند تلاش بیشتر، و واقعا زحمت کشیدید با این تولید محصول! هر ۲ شکل نظرسنجی الان انجام می‌شود، اما احتمال مشارکت در دومی بیشتر است. این کار دقیقا هنر کپی رایتر است.
 
 

کپی رایتر خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

نیل پاتل، کارشناس مشهور بازاریابی محتوایی، ۵ ویژگی را برای یک کپی رایتر خوب در این حوزه معرفی می‌کند. نخست اینکه این کپی رایتر خوب باید بتواند موضوعات پیچیده را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان کند، بتواند ورودی و نتیجه گیری مطالب را به جذاب‌ترین شکل ممکن بنویسد و در کل بتواند هر متن یا موضوعی را خواندنی کند.
 
ویژگی دوم که پاتل برای کپی رایتر‌های بازاریابی محتوایی مهم می‌داند توانایی خلق تیتر برای محتوا‌های مختلفی است که در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
 
توجه به UX ویژگی سوم است. پاتل به طور ویژه به تجربه کاربری در تلفن‌های همراه و تبلت‌ها اشاره می‌کند که کپی رایتر باید به آن‌ها تسلط داشته باشد.
 
ویژگی چهارم تخصص در یک حوزه خاص است. به عقیده پاتل، دوران «یکی مرد جنگی» گذشته و با تخصصی شدن صنایع و کسب وکار‌ها باید چند مرد جنگی در اختیار داشت.
 
در نهایت، آگاهی به بازار و تمام فرایند بازاریابی ویژگی یک کپی رایتر موفق خواهد بود. به گفته پاتل، زمانی که کپی رایتر درک دقیق تری از نقش خود در یک سیستم وسیع‌تر بازاریابی محتوایی یا دیجیتال داشته باشد، نتیجه کارش به اهداف از پیش تعیین شده نزدیک‌تر خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->